تسويق الخدمات وتطبيقاته / (Record no. 21836)

000 -LEADER
fixed length control field 02630cam a2200301 i 4500
001 - CN
control field AUC_OC_124091429
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20201027113541.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 201027s2016 jo a f b 000 0 ara c
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9789957184100
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9957184105
024 0# - OTHER STANDARD IDENTIFIER
Standard number or code 00000000665032
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency SA-RiDAU
Language of cataloging ara
Transcribing agency SA-RiAUC
Description conventions rda
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number HF5415.13
Item number .M87 2016
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.8 م ت
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Edition number 658.8 م ت
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name المساعد، زكي خليل
Relator term مؤلف.
9 (RLIN) 31641
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تسويق الخدمات وتطبيقاته /
Statement of responsibility, etc أ. د. زكي خليل مساعد.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement الطبعة الأولى.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc دار المناهج للنشر والتوزيع.
Name of publisher, distributor, etc الأردن - عمان.
Date of publication, distribution, etc 2016.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 364 صفحة :
Other physical details إيضايحات ؛
Dimensions 24 × 17 سم
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc ببليوجرافية : صفحة 361-364.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc ينقسم هذا الكتاب إلى بابين عرض في الباب الأول لمبادئ التسويق الخدمي والتي يهدف من ورائها إمكانية تطبيق المبادئ التسويقية في مجال المنتجات غير الملموسة وقد تناول (سبع فصول) بدأ أولها بمفهوم التسويق في القطاع الخدمي ولأهمية وقوف غيرها فقد عرضها في الفصل الثاني توخيا لإمكان التفرقة بين المنتجات الملموسة وغير الملموسة وركز الفصل الثالث على تسعير الخدمات والطرق المستخدمة فيه أما ترويج الخدمات فقد تناوله في الفصل الرابع أي استخدام الإعلان والاتصال الشخصي والتحفيز والعلاقات العامة والدعاية) في مجال إيصال المعلومات أما العنصر الأخير من عناصر المزيج التسويقي فيتناول تقديم (توصل) الخدمات والأساليب المتبعة في ذلك ولكي يتبين القارئ كيفية الحصول على المعلومات التي لا يختلف أسلوبها عن غيرها فقد ضمنه فصلين أحدهما بحوث التسويق والآخر قياس الظواهر في بحوث التسويق مستخدما فيه أساليب رياضية لضمان دقة المعلومات التي يستخدمها المسوق في اتخاذ القرارات التسويقية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element الخدمات العامة
General subdivision تسويق
Source of heading or term aucsh
9 (RLIN) 31642
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element إدارة التسويق
Source of heading or term aucsh
9 (RLIN) 31643
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type كتاب
949 ## - LOCAL PROCESSING INFORMATION (OCLC)
a SA-RiDAU
n 1
d 201027
u asoliman
Holdings
Price effective from Permanent Location Date last seen Not for loan Date acquired Source of classification or shelving scheme Koha item type Barcode Damaged status Lost status Withdrawn status Current Location Full call number
2020-10-27 Dau Central Library Male2020-10-27 2020-10-27 كتاب1000016909    Dau Central Library Male658.8 م ت
2020-10-27 Dau Central Library Male2020-10-27 2020-10-27 كتاب1000016908    Dau Central Library Male658.8 م ت
Languages: